A Threads már 150 millió havi aktív felhasználóval büszkélkedik. Tudd meg, hogyan növelheted az új platformon követőid számát a blogban található 9 tippünkkel!
Mi is a Threads?
A döcögős kezdés után, a Threads mára már egy elismert platform a Meta tárházában. Számos társadalmi réteg és közönség számára rendkívül népszerűvé vált. Nagyon hasonló az X-hez (korábban Twitter), viszont a Threads a közösségépítésre koncentrál. A válaszoknak subreddit-szerű kivitelezése van.
Ha ember lenne a Threads, még mindig csak csecsemő volna – tehát megjósolni, hogy mi lesz a jövője, rendkívül nehéz. Egy dolog biztos: hatalmas benne a potenciál!
1 - Oszd meg követőiddel, hogy már megtalálnak téged Threads-en!
Jó híreink vannak: Miután regisztrálsz Threads-en, valószínűleg nem sokáig lesz 0 követőd. A követőid Instagramon értesítést fognak kapni arról, hogy már megtalálnak téged Threads-en, így elkezdenek majd követni téged.
Nem meglepő, hogy az Instagramot és a Threads-et már most elég jól integrálták egymásba, ezért hihetetlenül könnyű az egyik platformon közzétett tartalmat a másikon is megosztani mindössze egy gombnyomással.
Ha egy thread-et szeretnél megosztani Instagramon, csak nyomj a papírrepülő ikonra Threads-en, majd posztold a történetedben vagy akár közvetlenül hírfolyamodban.
Ha az utóbbit választod, akkor egy Threads-háttérrel fog megjelenni, mint ahogy azt lentebb láthatod:
Ha a történetedben valaki rákattint a Thread posztodra, akkor közvetlenül a fiókodhoz fogja átirányítani őket, tehát ha minél több megtekintést, elköteleződést és általánosan jobb eredményeket szeretnél, akkor Threads-es tartalmaid Insta sztorival való egybekötése jó megoldás lehet.
Jó ötlet lehet az is, ha más platformokon felhívjuk követőink vagy tartalmaink megtekintőinek figyelmét arra, hogy megtalálhatóak vagyunk Threads-en is – főleg, ha azon platformok helyett mostantól legfőképpen a Threads-re szeretnél koncentrálni.
2 - Találd meg közönségedet!
A szép a Threads-ben az az, hogy a legszűkebb közönséget is könnyű elérni vele. Az embereknek különösen tetszik, ha nyitottsággal, felvállalja valaki amit szeret, vagy azt ami érdekli. Ezt nemcsak az elköteleződési mutatók fogják tükrözni, hanem a hozzászólások típusai is, amelyek gyakran beszélgetés-szerűek.
Ha ismered már közönségedet, akkor ideje megismernünk a tag-eket!
A Threads-en a tagek valójában a hashtag szerepét töltik be – viszont van bennük egy csavar. A tag funkció inkább témákat jelöl, mintsem egy szűrt keresés. A cél az, ahogy azt Adam Mosseri is mondta, hogy egy olyan helyet hozzanak létre ahol az egészséges beszélgetés meg tud történni.
A funkció láthatszólag úgy működik, ahogy azt kitalálták. Nagyszerű módja annak, hogy olyan embereket ismerj meg akik azonos érdeklődési körrel rendelkeznek, mint te.
Egy tag akár egy gondolat vagy ötlet pozicionálásában is segíthet egy meghatározott közönség számára!
Ha tageket használunk, az mindenképp magasabb elérést és elköteleződést fog eredményezni, mivel aki megtekint azt a tartalmat amiben egy bizonyos tag van, akkor biztosra tudom, hogy olyan ember tekinti meg, aki már nagy valószínűséggel fogyasztott hasonló tartalom típust.
3 - Vess fel egy témát!
A kommentek a Threads-en olyanok, mint a pénz a gazdaság számára. Azon alkotók és cégek amelyek követőket szeretnének gyűjteni Threadsen észben kell tartsák, hogy ez egy “valós-idejű csevegő alkalmazás”.
Azon posztok amelyek elősegítik az interakció és kommunikáció létrejöttét hozzászólásokon keresztül nagyobb valószínűséggel lesznek ajánlva egy szélesebb közönség számára.
A legjobb, ha úgy próbálod meg begyújtani a gondolatok kanócát, hogy egy teljesen átlagos, mindennapi, de személyes gondolatodat osztod meg követőiddel. Kérd meg őket, hogy válaszoljanak, reagáljanak és osszák meg véleményeiket!
Jelentős fontossággal bír az is, hogy minden hozzászólásra válaszolj, annak érdekében, hogy kialakulhasson egy folytonos beszélgetés vagy vita! Viszont, ha azt hitted, hogy ez minden, akkor el kell szomorítsunk, mivel mások posztjainál is érdemes beszállni a beszélgetésbe, megosztani a saját véleményedet.
Úgy tűnik, hogy mindkettő nagy jelentőséggel bír, bár a kommentelés talán egyszerűbb, mint saját tartalmat gyártani.
4 - Légy aktív és légy jelen!
Kapcsolódóan a fenti tipphez, csak úgy, mint az X, a Threads is egy olyan hely, ahol emberek véleményeket osztanak, és ismernek meg.
Egy napra vonatkozó tartalmak nagy részét mindössze pár órán belül osztják szét a platformon, úgyhogy rendkívül fontos, hogy az éppen aktuális dolgokkal foglalkozz, amik épp történnek – ez biztosítja, hogy releváns tudj maradni.
5 - Légy egyedi és segítőkész!
Sokak azt állítják, hogy a Threads más, mint a többi platform. Persze, ez azon múlik, hogy a Threads algoritmusa mit ajánl neked, viszont a legtöbb esetben az embereknek jó tapasztalatai vannak vele.
Azzá tudod varázsolni magad számára a Threads-et amit elképzelsz! Azáltal, hogy kedvesen és segítőkészen viselkedsz másokkal szemben, az algoritmus is olyan embereket és tartalmakat fog veled összekapcsolni, akik olyanok, mint te.
Gondolatébresztő posztok, valós idejű válaszok vagy személyes vélemények – ez mind arra enged következtetni minket, hogy a platform egy “people-first” platform.
6 - Posztolj rendszeresen!
Ha LinkedIn-en vagy Instagramon szeretnéd növelni követőid számát, akkor elég, ha naponta egyszer vagy hetente pár alkalommal posztolsz, a Threads azonban máshogy van bekötve.
Sokkal nagyobb mennyiségű és rendszeresebb posztolásra van szükség, hogy olyan eredményeket érj el.
Sokféle posztolási stratégiát megpróbáltak már a platformon, de azt tudjuk mondani, hogy, ha egy nap egyáltalán nem posztolsz vagy csak egyszer, akkor ne várj jelentős növekedésre a követőket tekintve. Napi 2-3 alkalom már látható különbséget eredményez.
A ló másik oldalára semmiképp se ess át, mivel a napi 10-12 poszt nem jelent annyival jobb eredményeket. Egy bizonyos mennyiség után, már nincs többlet-hatás.
7 - Felejtsd el a túlzott önpromót!
Rengeteg cég gyorsan megtanulta, hogy a nagy marketing-töltettel rendelkező posztoknak semmi keresnivalója az alkalmazáson.
A legfőbb irányvonalak amelyekkel elindulhatsz, az a humor, a trendek és a viták/beszélgetések.
Ha a legfőbb célod a lead generálás a Threads-en keresztül, akkor van erre egy okos mód:
Készíts egy posztot Threads-re amiben linket helyezel el, majd ezt tűzd ki profilod tetejére a promóció érdekében! Ezután posztolj nyugodtan, csak néha utalj a kitűzött posztodra!
Ha ki szeretnél tűzni egy posztot Threads-en, nyomj a három pontra a posztod jobb felső oldalánál, majd válaszd a “Rögzítés legfelül a profilban” lehetőséget!
8 - Fókuszálj a szöveges és képes tartalmakra!
Majdnem minden közösségi média platformon a videós tartalmak hozzák a legjobb eredményeket, azonban nem a Threads-en. Vannak akik Reels-stílusú videókat posztolnak, viszont nem gyakran jelennek meg a hírfolyamban, úgyhogy a videós tartalmakat valószínűleg nem részesíti előnyben a Threads algoritmus, legalábbis közel sem annyira, mint a “csak-szöveges” posztokat.
Mindezek ellenére, azon posztok amelyek képet tartalmaznak teljesen jól teljesítenek.
A lényeg, hogy a videókat egyenlőre felejtsd el Threads-en!
9 - Trendek
A trending tagek és szövegformátumok hatalmas mennyiségű aktivitást eredményeznek, úgyhogy jó eszközei lehetnek új közönség elérésére - viszont, ha csak jól csinálod.
Ha egy bizonyos taget felhasználsz a posztjaidban ami érdekelheti a célközönségedet, akkor jelentős eléréssel és új követőkkel gyarapodhatsz. Jelentős részüknek pedig a jövőben is ajánlani fogja posztjaidat, így növelve reklámok nélkül a követőtáborodat.
Ilyen például egy általános trend: #GoodMorning és #GoodNight
Akik ezen tag alatt posztolnak, általában megosztják az emberekkel, hogy milyen dolgokat tesznek közvetlenül lefekvés előtt, milyen “rituáléik”, szokásaik vannak amik nélkül nehéz lenne elaludni.
Összefoglaló
Cégként jelentős nehézségekkel, kihívásokkal nézhetsz szembe a Threads-en, viszont a megfelelő nyitottsággal és humorral a lehetőségek kitárulnak márkád előtt.
Magánszemélyként, természetesen a dolgok jóval egyszerűbbek, viszont itt is érdemes egy személyes stratégiát kialakítani ami a legjobban illik hozzád.
Sikerre fel!