interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

#Júzerélmény a közösségi médiában 3.

Olvasási idő 3 perc
2018. 10. 05. péntek
Így válj népszerűvé Twitteren és LinkedIn-en.
Arról már számos alkalommal beszéltünk, hogy miért fontos egy közösségi média platformon való jelenlét a vállalkozásod számára, de azt tudod, hogy a felhasználók mit keresnek? 
 
A #Júzerélmény a közösségi médiában blogsorozatunk harmadik, és egyben utolsó részében - az első két rész itt és itt - azt nézzük meg, hogyan lehetsz vonzó, azaz, milyen taktikával nyújthatod a legszuperebb #júzerélményt követőid számára Twitteren és LinkedIn-en.
 
5. Twitter


A Twitter nem más, mint egy mikroblog, ahol 280 karakterben oszthatjuk meg véleményünket másokkal. 
 
Bár a Twitter Magyarországon még mindig gyerekcipőben jár, ha ezen a felületen is értékes szeretnél lenni a felhasználók körében, az alábbi szempontokat vedd figyelembe:
  • Minden Twitter azonosítód (azaz a profilod neve) legyen rövid, felismerhető, és könnyen megjegyezhető.
  • Fejléced legyen releváns, mutatós és figyelemfelkeltő.
  • Töltsd ki megfelelően a Bio-t! 
  • Küldj “Köszönöm, hogy követsz” privát üzenetet! 
  • Ne akarj mindenáron eladni. Inkább értéket nyújts követőid számára!
  • Légy részese a csevegésnek: a felhasználók oda-vissza kommunikációra vágynak.
  • Hashtagelj mértékkel! 10-nél több hashtag már nem túl elegáns. 
  • A Twitter felhasználók is imádják a képeket és a videókat, viszont itt is él a szabály, hogy ezek jó minőségűek legyenek, és kapcsolódjanak a bejegyzés tartalmához.
  • Mint az összes többi platformon, Twitteren is népszerűek a szavazások. Fontos, hogy olyan kérdést tegyél fel, ami vagy gondolkodásra készteti a felhasználókat vagy érzelmeket vált ki belőlük. Ha ez sikerül, a tenyeredből fognak enni! 
A Twitter alkalmas arra, hogy követőiddel még mélyebb kapcsolatot építs ki, így ha van elég időd jól kezelni, meglátod, meghozza gyümölcsét.
 
Így csináljuk mi:
 
6. LinkedIn


A LinkedIn, azaz a szakmai Facebooknak is becézett közösségi oldal 2003-ban indult útjára, és mára a világ legnagyobb üzleti hálózatává nőtte ki magát. 
 
Egy céges LinkedIn profil ma már nem csupán céged statikus profilja, hanem egy rendszeresen frissülő, blogszerű oldal, ahol a követők minden új és hasznos információt megtalálnak. 
 
Ha ezen a platformon is szeretnél sikereket elérni, ezekre figyelj:
  • Ügyelj rá, hogy az összes céginformáció megtalálható legyen a profilodon!
  • A LinkedIn profil egyik legfontosabb része az összegzés, így itt mindenképp a leglényegesebb információkat oszd meg, különben vissza is lép a látogató.
  • Fogalmazz lényegretörően, adj figyelemfelkeltő címeket bejegyzéseidnek!
  • Célozz - a célzott frissítések lehetővé teszik, hogy a különböző célcsoportjaid mindig számukra releváns tartalommal találkozzanak! 
  • Használj személyre szabott üzenetküldést és partnerkérelmet! (A „Szeretnék kapcsolatba lépni veled LinkedIn-en.” üzenet helyett például ezt írd: ”Kedves Zsófi! Odáig voltunk a legutóbbi bejegyzésedért, szeretnénk még jobban megismerni!”) A felhasználók szeretik különlegesnek érezni magukat!
  • Használj egyedi háttérfotót!
  • Ne nyomulj, azt senki sem szereti!
  • Figyelj a kulcsszavakra!
  • Használj vizuális elemeket - infografikákat, képeket, videókat!
  • Ne hagyd, hogy a LinkedIn meghívókat küldjön a nevedben! A spamektől mindenki falra mászik egy idő után. - Miután létrehoztad a profilodat, a LinkedIn felajánlja neked, hogy átveszi a meglévő kapcsolataidat (pl. a Gmail névjegyzékedet) - ezt érdemes kihagyni, különben levelezőpartnereidet elontják a Linkedin meghívók.
  • Foglalkozz a kapcsolatokkal: lájkolj, kommentelj, oszd meg partnereid bejegyzéseit! Lássák a felhasználók, hogy közéjük tartozol!
Ha jól csinálod, LinkedIn profilod segítségével nemcsak kapcsolatokra tehetsz szert, de szakmai hitelességed is növelheted! 
 
Így csináljuk mi:
 
Összességében elmondhatjuk, hogy a közösségi média egy olyan online találkozóhely, ahol a márkák és a felhasználók bármikor kapcsolatba léphetnek, és közelebbi kapcsolatot alakíthatnak ki egymással.

Az egyik ok, amiért a felhasználó fellép a közösségi oldalra, hogy más felhasználók tapasztalatait megismerje. És minél jobb a felhasználói élmény, azaz a #júzerélmény, annál gyakrabban választja majd az adott márkát.
 
Annak a generációnak pedig, akiket digitális bennszülötteknek is nevezünk (Y és Z generáció), kulcsfontosságú az állandó információtovábbítást és a digitális jelenlétet, mivel identitásukat a közösségi médiában betöltött szerepük határozza meg.
 
Így, ha márkaként: 
✔️ értéket nyújtasz, 
✔️ kreatív vagy, 
✔️ lépést tartasz az újdonságokkal, 
✔️ személyes hangvételű bejegyzéseket készítesz, 
✔️ a lehető leggyorsabban válaszolsz a megkeresésekre, 
✔️ és a felhasználó fontosnak érzi magát általad, 
➺ a közösségi média jelenléted célravezető lesz.
 
Nem is olyan bonyolult, igaz? :)
 
Ha egyetlen mondatban kellene meghatároznod a júzerélményt közösségi média szempontból, te mit mondanál?
 
Az interword mondata ez:
Egy közösségi oldal júzer szemmel olyan, mint egy kirakós játék: hacsak egy apró rész is hiányzik, már nem teljes a kép.
Zsófi írta Zsófi